February 28, 2013 in Category Drinking Games,Scarlett Guides To Life...

Rupaul’s Drag Race: The Drinking Game

For those of you unfamiliar with RuPaul’s Drag Race, it’s basically like America’s Next Top Model… except instead of whiny teenagers crying because Tyra made them cut their hair, you have fabulous queens ripping each other’s extensions out and lip syncing to Britney’s ‘Toxic’, (or as I like to call it, ‘Thursday Night in Town’)

For me, RuPaul’s Drag Race is basically the American version of Saturday at my Mum’s house as I was growing up; a gaggle of Lily Savage-esque women gathered together to cackle, drink vodka and sing along to Cher.

So, I thought it was about time we spiced things up and lay out some ground rules for… The RuPaul’s Drag Race Drinking Game! 

Take a swig every time…

RuPaul cackles

There’s any reference to vaginas

Every time you see a Queen who is out of drag, except for a full face make up. BONUS: If Ru is talking to them whilst semi-drag you must drink throughout

If Ru manages to “dragulate” a normal word, for example; “condragulations” or “draguation day”. “Peek-a-Ru” is also accepted.

When one of the Queens says something bitchy while they’re putting their makeup on – BONUS: If the other Queen’s go “ooohhhhhhhhh” and start zigzag clicking after the bitchy thing has been said, you must drink until the sound stops.

If a Queen tries to be funny but is met by a long, awkward silence from Ru

Down your drink if…

Someone makes a bold statement as to why they’ve been so shit this week whilst on the runway. These can include, (but are not limited to;) “I just really miss my dead grandma”,“This beef with Alyssa Edwards is really troubling me and “I’m really a woman trapped in a man’s body”

Someone’s wig falls off whilst lip syncing for their life

If there’s a shock elimination, for example; two Queens leaving or none at all

Bonus Fun…

Each member of the RuPaul’s Drag Race Drinking Game must decide which Queen they think will go home that week, once chosen everyone must pour two inches of their drink into a pint glass, (it usually helps if there’s a selection of drinks available.) 

At the end of the show whoever is correct about which Queen is eliminated gets to nominate someone to down the contents of the pint glass, (to be referred to as “dragulation juice” or simply “the dragulator”.) If no-one is correct, straws will be handed out and everyone will chug the dragulation juice until it is empty.

Good luck… and don’t fuck it up.

 

29 comments… read them below or add one

Tom @ Waegook Tom February 28, 2013 at 10:27 am

Just…yes…YES to every single thing you’ve written here. YES. Also, I think my liver would be permanently damaged if I were to try this game…

Reply

Scarlett February 28, 2013 at 10:28 am

Hahaha I know, you’d be wasted within the first ten minutes! xxxx

Reply

Kris March 9, 2013 at 6:12 pm

But it would be sooooo worth it!

Reply

Scarlett March 11, 2013 at 11:32 am

Can I get an AMEN up in here! xx

Reply

Leanne: A Little Bit Fabulous February 28, 2013 at 12:31 pm

This is fabulous, I have to play it! xxxx

Reply

Scarlett February 28, 2013 at 12:31 pm

Good luck my darling… and don’t fuck it up x

Reply

Jess @UsedYorkCity February 28, 2013 at 12:42 pm

Omg, this is fabulous fun! I haven’t even seen the show yet, but am going to settle in with a bottle of Malibu and some popping lipgloss this weekend and get my game on;-) xx

Reply

Scarlett February 28, 2013 at 12:44 pm

You’re guaranteed the best night in… ever xx

Reply

abeerfortheshower February 28, 2013 at 2:20 pm

Can I just drink myself unconscious and NOT watch this? There’s only so much cattiness a straight man can watch before wishing the blackness would come and take him swiftly.

Reply

Scarlett February 28, 2013 at 4:47 pm

Haha, you mean you don’t want to dragulate yourself? I suppose you’re off the hook xx

Reply

Micamyx|Senyorita March 1, 2013 at 3:37 am

LOL! Nice idea haha I’ll try this one with my co-Fanilas #manilaluzonfanclubrepresent!

Reply

Scarlett March 1, 2013 at 9:56 am

Haha! Enjoy! xx

Reply

snowbird March 1, 2013 at 3:17 pm

Hahahahaha….I’m laughing too much to write a comment!xxxxx

Reply

Scarlett March 2, 2013 at 3:59 pm

LOL xx

Reply

Vapid Vixen March 2, 2013 at 5:22 pm

My very favorite part of this post was the last line. I lol’d. And I really hate having to type out lol. THAT’S how much I liked it.

Reply

Scarlett March 4, 2013 at 10:09 am

Haha :) xx

Reply

ShimonZ March 2, 2013 at 8:03 pm

This is the sort of game I like. Just… could you give me permission Scarlet, for all that drinking without have to see a TV show full of drag queens… if you don’t mind…

Reply

Scarlett March 4, 2013 at 10:09 am

Haha! Ok Shimon, you’re off the hook! xx

Reply

Hogga March 5, 2013 at 3:19 pm

hahaha i must try this.

Reply

Scarlett March 5, 2013 at 3:30 pm

YES! We all need to try it… together… as a skype-based collective xx

Reply

Elle March 5, 2013 at 10:47 pm

This is why I love you. You crack me the fuck up girl!

Reply

Scarlett March 6, 2013 at 8:31 am

Ahhh, and I love you too girl x

Reply

David @ That Gay Backpacker March 7, 2013 at 11:13 am

I love this! But it kind of makes me wish I was at home watching telly with my friends instead of travelling :/

Reply

Scarlett March 7, 2013 at 2:59 pm

Wherever there’s an internet connection you can find RuPaul David, so don’t worry xx

Reply

Kris March 9, 2013 at 6:12 pm

Wherever the wind blows, RuPaul will be there.

Reply

Kris March 9, 2013 at 6:18 pm

Being completely obsessed with RPD this is the greatest thing I’ve read in forever. I absolutely need to watch this with you (since I’m especially jealous of your childhood).

I have some season-specific additions for this game too!

BONUS BONUS Round (Season 5):

1. RuPaul says “The 49th State” when referring to Alaska (in one episode it happened over 3 times).
2. Anyone says “Ivvvyyyyy Winteerrrrss” in that weird voice.
3. Alyssa makes an insanely weird face.

BONUS BONUS BONUS Round:

1. If you ever see Alyssa’s chin/jawline. (Exclusively if you don’t ever want to drink.)

Reply

Scarlett March 11, 2013 at 11:32 am

Oh god Kris, I can’t stand the Ivvvvvvyyyyy Winterrrrrrrs thing… I know she started it but I’m sure even she is getting wound up now! Hahaha I love the bonus! We must play this asap xxx

Reply

Gorilla Bananas March 10, 2013 at 8:43 pm

I can’t believe drag queens would mention vaginas. It’s like eunuchs talking about bollocks.

Reply

Scarlett March 11, 2013 at 11:31 am

Haha, I know! They seem to know so much x

Reply

Leave a Comment

Previous post:

Next post: